Współpraca z Wojskowym Instytutem Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku

3

Miło nam poinformować, że w wyniku współpracy Katedry Pojazdów Samochodowych z Wojskowym Instytutem Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku powstał prototyp awaryjnego układu zasilania pojazdu ciężarowego pozwalający na uruchomienie i jazdę pojazdu z obciążeniem po awarii elektronicznego układu sterowania silnikiem. Opracowanie prototypu układu poprzedziły badania procesu spalania paliwa F-34 (standardowe paliwo NATO) na jednym z najnowocześniejszych w Polsce stanowisk badawczych firmy AVL, w które wyposażony jest Katedra Pojazdów Samochodowych oraz testy pełnowymiarowego silnika SCANIA DC9 na specjalnie przygotowanym w tym celu stanowisku na hamowni silnikowej Katedry przy ul. Chrobrego 45. W ubiegłym roku przeprowadzone zostały próby drogowe pojazdu testowego Scania P340, wyposażonego w prototypowy układ awaryjnego zasilania silnika, które wykazały skuteczność układu, spełniając tym samym główne założenia projektu, jakim była możliwość uruchomienia i jazda pojazdem z uszkodzoną instalacją elektryczną pojazdu. Projektem kierował dr inż. Tomasz Skrzek.

1

Stanowisko testowe

 

4

Stanowisko do procesu spalania w silnikach

 

2

Sterownia hamowni silnikowej ze stanowiskiem AVL

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page